Translate

czwartek, 18 października 2012

Kartka na dzień nauczyciela

Wykonując kartkę dla wychowawczyni Zuzi postawiłam na klasykę i elegancję. Niezastąpione okazały się piękne i wspaniale wytłaczane ramki Marianne D - Large Oval by Petra LR0240 oraz moje ulubione papiery - Kropeczki z truskawkami.


Na podwójnej, podklejonej kosteczkami 2mm ramce umieściłam kompozycję z róż wykonanych za pomocą Spellbinders - Rose Creations z czerwonego tłoczonego papieru czerpanego z Namaste. Wybrałam mniejsze wykrojniki, więc róż zmieściło się całkiem sporo. Kompozycję uzupełniłam całym zestawem listków: Marianne D - Wykrojnik liście LR0192, Marianne D - Wykrojnik kwiatek, listek, guzik LR0164 i Marianne D - Wykrojnik elementy ozdobne LR0157. Użyłam też Marianne D - Wykrojnik LR0250, który w całości wycięłam z zielonego papieru, część z kwiatem również udaje listki ;) Wszystkie listki wycięłam z papieru Przyszła wiosna - W ptasich trelach.
Na tagu z zestawu Marianne D - Wykrojnik bilet i etykiety CR1212 umieściłam napis.


Wewnątrz trzyczęściowej kartki znajdują się życzenia i zabawny wierszyk, umieściłam je na owalach Petry.


Kartka może stać jak easel, oparta o kokardkę, ale można też złożyć stronę z kokardką do środka.


Kartka, jak zwykle moje kartki, jest tak bardzo przestrzenna, że nie mieści się w żadnej kopercie. Wykonałam na nią pudełko. Dostaję sporo maili z zapytaniem, jak robię pudełka na moje kartki, więc pokażę Wam mini kursik.

1. Wykonujemy dno pudełka. Mierzymy naszą kartkę i zapisujemy wymiary pudełka, ja zwykle robię 0,5 cm większe niż kartka. Moja kartka ma 14,5x14,5cm, więc pudełko będzie miało wymiary 15x15x3cm. Odcinam kwadrat 21x21cm i za pomocą linijki i dłutka (szydełka, wypisanego długopisu) zaznaczam mocno linie zgięcia.


2. Zaznaczone linie mocno zaginamy.


3. Nacinamy skrzydełka, które będziemy sklejać. Sprawdzamy, czy wszystkie brzegi są równe i po sklejeniu nie będą wystawać, ewentualnie docinamy.


4. Smarujemy skrzydełka klejem. Ja zwykle smaruję wszystkie cztery skrzydełka kolejno i zaczynam sklejać od pierwszego posmarowanego. Klej zdąży ciut podeschnąć i nie trzeba przytrzymywać klamerkami. Mocno ściskamy wszystkie ścianki.


5. Wieczko robimy dokładnie tak samo, powtarzając kroki od 1 do 4. Jedyna różnica to rozmiary - wieczko musi być szersze od spodu pudełka o 2mm z każdej strony. Ja odcinam kwadrat o boku 19cm i zaznaczam z każdej strony 1,8cm. Gotowe pudełko ozdabiam.


Mam nadzieję, że mój mini-kursik Wam się przyda.

Kartkę zgłaszam na wyzwanie The Crazy Challenge CCH#130 Handmade flowers.
Dziękuję za wszystkie miłe słowa i pozdrawiam serdecznie :)

38 komentarzy:

Natka pisze...

Śliczna i elegancka karteczka Pięknie ozdobiona różami i rameczką. Dziękuję za kursik - zapisuję na pinterest i na pewno skorzystam, bo tez lubię wręczać ładnie opakowane karteczki!

Pozdrawiam serdecznie

GosiaMachynia pisze...

Karteczka i pudełeczko jest po prostu piękne :)))

Joanna Wiśniewska pisze...

Bardzo ladna, a roze wygladaja jak te prawdziwe roze czerowne, te aksamitne :)
Milego dnia :)

Chanderella pisze...

Karteczka jak zwykle urocza :) I te piękne ręcznie robione róże... :3
Piękny jest ten wykrojnik rama :)

Baukje pisze...

A stunning card with magnificent roses.
Hugs..........Baukje

chanya13 pisze...

Cudowna - jak zawsze - róże obłędne i te kropeczki - miodzio, pozdrawiam

Wanda pisze...

prześliczna karteczka bardzo elegancka:)

wiola_c pisze...

Piękna karteczka. Śliczne różyczki ją ozdabiają. :)
Dziękuję za kursik. :*
Pozdrawiam

Karmeleiro pisze...

taka gorąca ta kartka, widać dzieci lubią panią ;)

BellaArt pisze...

Piękna i elegancka! Cudowne róże!:)

goja pisze...


Jak zwykle PIĘKNA :)
a w róże to mistrzoska robota:)

vena7 pisze...

Piękna wyrazista karteczka..Super napis...taki delikatny.

[Kasia] pisze...

Czcionka napisu świetnie dopasowana :) cała kartka kojarzy mi się przez kolorystykę z serdecznością i pozytywną energią :)

adablog14 pisze...

Ciao Monia...
Una card strepitosa fatta con rose rosse meravigliose...
un bacio Ada

Jolanda pisze...

Beautiful roses. You made another stunning creation!

Asia pisze...

Urzekające róże... i wytrzymają dłużej niż żywe :)bardzo elegancko to zrobiłaś... jak zwykle :) Pozdrawiam

Ursula Alice Stegmann pisze...

Hallo Monia, diese herrlichen Rosen!!! Ich mag sie so sehr.
Sehr schön auch der Minikurs in Schachtelmachen.
Liebe Grüsse, Ulla

mośtynka pisze...

Monia każda karteczka którą zrobisz jest poprostu the best!
Mogę godzinami siedzieć na twoim blogu,podziwiać i wzdychać,ach...
Nareszcie mogę po sobie zostawić slad
Zapraszam do siebie.
POZDRAWIAM

PS.Znajdziesz chwilkę na kurs różyczek z rose creations-proszę

Riet pisze...

So wonderful Monia.

Hugs Riet.xx

krystynas pisze...

Cudna i elegancka, ładny kolor mają Twoje róże i wyglądają przepięknie - jedyne w swoim rodzaju.
Pozdrawiam

Chimera pisze...

Samo piękno i elegancja!
Ramka jest cuuudna :)

Matilde pisze...

Ach te róże.... :))

Klaudia/Kszp pisze...

Przepiękna kartka, a róże - marzenie!

Erica ♥ pisze...

Super box/card, very nice,
and the roses are awesome !

Greets Erica ☼

Boei pisze...

Śliczna praca, róże- jak żywe;)

joasiah pisze...

te kwiatki niezmiennie mnie zachwycają
chyba przyjadę na kurs do ciebie :D

Pola.M pisze...

Karteczka śliczna :) Bardzo dziękuję za kursik - wykorzystałam od razu :) http://kartkibypolam.blogspot.com/2012/10/karteczka-na-chrzest.html

ania pisze...

Śliczna praca, a jakie fantastyczne kwiaty:))

cyga pisze...

Piękne te Twoje girlandy kwiatów

Gocha pisze...

Piękna a różyczki cudne!

manon's kaartenhoekje pisze...

wat is die weer gaafffffffff
ze blijven mooi zoals u die bloemen kan maken....schitterend

groetjes manon

Berit Synnøve pisze...

Wow, this is a wonderful creation.
Fabulous layout.
Thanks for joining The Crazy Challenge.
Hugs Berit

Alicja w krainie papieru pisze...

Cudna kartka i te soczyste czerwone kwiatki , no cudo!!! Pudełka do kartek robię w ten sam sposób co Ty :)Pozdrawiam :)

Monia - Monika Jakubowska pisze...

Dziękuję bardzo za wszystkie przemiłe słowa :*

Alicjo nie twierdzę, że mój sposób jest odkrywczy - po prostu po kolejnym mailu z pytaniem o pudełko zrobiłam ten kurs, bo tak było łatwiej ;)

AgaSi pisze...

Cudna karteczka Moniś, te kropeczki są słodkie a różyczki tak realistyczne jakbyś zerwała je z krzewu i umieściła na kartce. :)

Świat według Basi pisze...

piękna kartka Bardzo podobają mi się róże

Natka pisze...

Moniu, wykorzystałam pomysł na pudełeczko - jest naprawdę proste i efektowne - dziękuję za kursik!
http://galeria-natali.blogspot.com/2013/01/zestaw-dla-jasia.html

POzdrawiam

Monia - Monika Jakubowska pisze...

Bardzo się cieszę Natko, że kurs Ci się przydał i że go zrozumiałaś ;) Dziękuję za linka, zaraz lecę oglądać :)