Translate

sobota, 4 lutego 2012

Ramka

Pokażę Wam dzisiaj jak zrobić najprostszą ramkę na wymienne zdjęcia z tektury modelarskiej.
1. Wycinamy z tektury bazę - prostokąt (u mnie 20x15cm) oraz węższą i krótszą podpórkę.


2. Z ozdobnego papieru (u mnie Time4joy #3) wycinamy dwa prostokąty, ja zrobiłam o 5mm mniejsze niż baza. Wycinamy też kształt podpórki. Oklejamy bazę.


3. Z papieru wizytówkowego wycinamy prostokąt, który podkleimy pod zdjęciem. Prostokąt ma być większy od zdjęcia o 5mm, u mnie ma10,5x15,5cm. Wycinamy też z papieru wizytówkowego 4 paseczki szerokości 5mm, które ułatwią wymianę zdjęcia oraz dwa paseczki szerokości 2,5cm z papieru z ozdobną krawędzią, które przytrzymają zdjęcie. Wszystkie te elementy mają mieć długość 10,5cm.


4. Przyklejamy prostokąt do bazy. Wąskie paseczki sklejamy po 2 i podklejamy nimi ozdobne falbanki. Przyklejamy je nad krótszymi bokami prostokąta na zdjęcie (poza tym prostokątem).


 5. Ozdabiamy ramkę :)


6. Zaznaczamy miejsce zgięcia podpórki i przyklejamy ją do tyłu ramki.


Tak wygląda moja ramka:


I z tyłu:


 A to ramki uczestniczek moich warsztatów wykonane według tego kursu:




Mam nadzieję, że mój prost kursik komuś się przyda ;)

Pozdrawiam :)

40 komentarzy:

Joanna Wiśniewska pisze...

Przyda się :) Ramki prezentują się znakomicie :)

Po prostu Asia pisze...

Super! Na pewno się przyda :)

Margo pisze...

Dzięki za kurs! Już od dawna podziwiałam Twoje ramki - na pewno skorzystam!!!

Megliken pisze...

Jasne, ze sie przyda! Fajny pomysł, że można zdjęcia wymieniać. I jeszcze musze napisać, ze masz ładny wykrojnik z bluszczem :)

Alexandra pisze...

Oj przyda się! Miałam Cię prosić o taki kursik! Brawo! I wielki buziak w podziękowaniu :*

Monia - Monika Jakubowska pisze...

Cieszę się bardzo, że Wam się przyda :D

lilavati pisze...

o rany! ale produkcja! świetne rameczki, kursik do wykorzystania oczywiście:) dzięki:*

Pelargonia pisze...

Ramki piękne! Dziękuję za kursik! :*
Przyda się na pewno!

Elly pisze...

Great tutorial, and great results!! :-)

Anna Baldwin pisze...

Pomocny kursik, przyda sie :)

Klaudia/Kszp pisze...

Dziękuję za kurs, jest super :) Na pewno się przyda!

hania739 pisze...

Monia - kursik jest świetny i rameczki też ślicznie się prezentują:))

JagaBa pisze...

Moniś,są cudne!!!i dziękuję bardzo za kursik!!!!

cyga pisze...

Świetny kursik, widzę, że warsztaty udały się.

rudlis pisze...

Przyda się! Przyda :)
Ślicznie pokazane, no i sam efekt końcowy jest piękny :)
Pozdrawiam ciepło:*

Boei pisze...

Śliczne ramki, bardzo pomysłowe:)

AnaEm pisze...

Monia, cudna rameczka a kursik bardzo przydatny. Dzięki

kathi17 pisze...

Thank you so much for the tutorial Monia. Since I live o the other side of the world, I can't go to your workshops. I wish I could, my grandparents came from Poland.

I will love trying to make one of your beautiful frames!

Ankie vd Polder pisze...

Oh Monia, these are realy fab! Great creations! Hugs, and have a nice weekend, Ankie

Ula Jaworska BloomCraft pisze...

Super kurs! Wykorzystam:)

Татьяна А. pisze...

Очаровательные рамки!
Спасибо за мастер-класс!

Mona Pendleton pisze...

Beautiful frames and sweet photo Monia!

Tenshi pisze...

Bardzo przejrzysty i prosty tutorial. Na pewno z niego skorzystam, choć w scrapbookingu jestem debiutantką.
Pozdrawiam serdecznie

Artes de Nágela pisze...

Beautiful crafted. Thanks for sharing!

Wanda pisze...

Kursik rewelacja ,także na pewno skorzystam:) Efekt końcowy cudo:)pozdrawiam

IWA pisze...

Proszę, jak prosto i pomysłowo, a jednocześnie pięknie i elegancko!

wiol5 pisze...

Dziękuje za kursik.Pozdrawiam

Chimera pisze...

Świetna ramka, kursik na pewno się przyda, zawsze miałam problem z podpórką, no teraz już nie mam ;)

Ag@t@ pisze...

Cudne są te Twoje rameczki. Wszystkie bardzo mi się podobają :)

malinka01 pisze...

Oooo, bardzo pomocny ten kursik ;)

mazionta pisze...

kursik Świetny- na pewno skorzystam!

monia pisze...

Kurs już sobie zapisałam :)
ŚLiczne ramki
Może komuś na prezent zrobię

Asia3city pisze...

Ramki fantastyczne, a zdjęcie wsuwa się pomiędzy falbankami?

Monia - Monika Jakubowska pisze...

Tak Asiu, zdjęcie wsuwa się pod ozdobne falbanki :)

OK pisze...

Ооооочень, очень, очень красивые рамки!!! спасибо за урок!

Ilona Zbieg pisze...

Monika jeszcze raz dziękuję za kurs

Zrobiłam według niego - 2 duże ramki - na duże zdjęcia.

Dzięki :)

asica.p pisze...

dziekujęza jasny i przejrzysty kurs
http://asica-scrap.blogspot.com/2012/02/wymiana-i-srodowe-warsztaty.html
:***

Asio pisze...

Na pewno skorzystam :) Dzięki

joolaa pisze...

superzaste te ramki, baaaardzo mi się podobają :)

A.M.S. Biała Pracownia Rękodzieła pisze...

Wspaniała ramka i kursik ;)
Dziś z niego skorzystałam ;)
Dziękuję bardzo oraz pozdrawiam serdecznie :)